2007-09-06

ТӨВ ШУУДАНГИЙН ДЭРГЭД...

Хүн орчлонг харах нүдээ нандигнан хайрладаг шигээ хүн чанараа ч бас эрхэмлэн дээдлэх хэрэгтэй”
Н. Багабанди.
Монгол Улсын 2 дахь ерөнхийлөгч


Өчигдөр ажлаа тараад явж байлаа. Зам хөндлөн гарах гээд зогсож байтал миний хажууд хараагүй гурван хүүхэд ирлээ. Тэд гурвуулаа гартаа таяг тулчихсан тэмтэрээд л явах юм. Улаан гэрэл асчихсан байсан тул явган зорчигчид хүлээх болж харин машины хөдөлгөөн эхэлсэн юм. Өнөө гурав чинь шууд л зам руу орчихов. Би араас нь хашгирч байж машинд дайруулахаас нь сэргийлсэн. Би тэднийг араас нь дуудаж нэгнийх нь гарнаас чангааж ногоон гэрэл асах болоогүй байна гэж хэлсэн. Харин тэд хариуд нь “Ахаа, Төв шуудан одоо аль зүгт байгаа вэ” гэж асуулаа. Гэтэл тэд Төв шуудангаа аль хэдийнэ өнгөрөөд, зам гарах гэж байсан юм. Би та нар хэтрээд явж байна гэж хэлээд Төв шуудан руу чиглүүлээд л явуулсан даа.
Орчлонг харж чадахгүй тэр гурван хүүхдийг хараад би их өрөвдсөөн...
Тэгээд ч би өөрөө бас харааны шил зүүдэг болохоор огт юм харахгүй байх нь бүү хэл хараа муутай хүнд ямар бэрхшээл байдгийг би сайн мэднэ. 9 сар гарснаас ойш Улаанбаатарын замын хөдөлгөөн эрс нэмэгдсэн л дээ. Зам тээврийн осол их гарч байгаа талаар TV, өдөр тутмын сонин хэвлэл дээр их бичиж байна лээ. Ер нь замын хөдөлгөөнд оролцож байгаа жолооч, явган зорчигчын хэн хэн нь бие биенээ хүндэтгэж байцгаая аа.
Өчигдөр би хүмүүст туслаж чадсандаа сэтгэл хангалуун байна аа. Нээрээ хэд хоногийн өмнө би өдөр тутмын нэг сонин дээрээс Монгол Улсын хоёр дахь ерөнхийлөгч Н. Багабанди гуайн бичсэн нэг өгүүлэлийг уншсан юм байна. Н. Багабанди гуай өдөр тутмын нэгэн сонин дээр долоо хоног бүр “Титэм үг” гэдэг буланг хөтлөн явуулдаг даа. Та нар мэдэж л байгаа байх. Энэ удаа Багабанди дарга “Хүн орчлонг харах нүдээ нандигнан хайрладаг шигээ хүн чанараа ч бас эрхэмлэн дээдлэх хэрэгтэй” гэж бичсэн байна лээ.
Нээрээ “ХҮН ЧАНАР”-аа алдахгүй байж, зөв сэтгэлтэй байвал л боллоо. Санаа зөв бол заяа зөв гэдэг эртний зүйр үг цагийн шалгуурыг давж, өдий хүрсэн нь ч тохиолдолын хэрэг биш байхаа.

No comments: